Brak informacji

 

Protokół Nr IV/06




z sesji Rady Gminy w Dobrem odbytej w dniu 28 grudnia 2006 roku w lokalu Urzędu Gminy.




Obrady rozpoczęły się o godzinie 9.oo i trwały do godziny 11.40.




Do pkt.1.Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy pan Jan Rudnik , powitał wszystkich zebranych, poinformował ,że w sesji udział bierze 14 radnych , co stanowi 93 % ustawowego składu rady , w związku z tym sesja władna jest do podejmowania uchwał .




W czasie rozpoczęcia sesji nieobecny jeden radny pan Waldemar Szymański .




Następnie Przew.Rady Gminy przedstawił porządek obrad . Na piśmie w załączeniu .




Uwag do porządku nie wniesiono .




Do pkt.2. Zapytania radnych .




Radny Andrzej Zagrodzki – czy uda się kompleksowo rozwiązać dostęp do internetu .



Do pkt.3. Wójt Gminy – przedstawię swoją działalność od 1 grudnia czyli od dnia złożenia ślubowania:




1/spotkałem się z kuratorem sądowym w sprawie ukarania formą kary zastępczej głównie dla osób , które poruszały się rowerem po spożyciu alkoholu ,




2/ spotkałem się z Zarządem OSP w Dobrem w sprawie wynajmu pomieszczeń dla potrzeb GOK –u . Zmianie uległy niektóre warunki , sala widowiskowa i zaplecze kuchenne będzie w dyspozycji OSP , wysokość czynszu zmniejszono do kwoty 1 tysiąca złotych miesięcznie . Strażacy postawili jednak warunek ,aby pan Czerniawski nie był dyrektorem GOK – u . Pan Czerniawski oświadczył ,że odejdzie z pracy z końcem stycznia . Budynek remizy w Dobrem należy poddać generalnemu remontowi , ale jest to zupełnie oddzielny temat do omówienia z udziałem Zarządu OSP .




3/brałem udział w posiedzeniu Komisji ds.Rozwiązywania Problemów Alkoholowych . Głównie omawiano sprawę udzielenia zezwoleń na sprzedaż alkoholu




4/rozstrzygnięto kilka przetargów :




– 11 grudnia odbył się przetarg na budowę sieci z przyłączami we wsi Kobylanka .


Wpłynęło 4 oferty , wybrano ofertę Przedsiębiorstwa Wielobranżowego SANBUD Stara Niedziałka za kwotę 204 188,05 złotych brutto . Termin realizacji od 1 kwietnia do 30 czerwca 2007 roku .




– trwa opracowanie projektu budowlanego dot.kanalizacji sanitarnej II etap z przyłączami . Termin opracowania wraz z pozwoleniem na budowę 28.02.2007 roku




– w dniu 5 grudnia odbył się przetarg na dostawę specjalistycznego sprzętu strażackiego dla potrzeb OSP w Dobrem . W wyniku tego przetargu zakupiono zestaw do ratownictwa drogowego za kwotę 24 997,8o zł brutto oraz pompę pływającą za kwotę 4 819,oo zł brutto . Dwukrotnie ogłaszano przetarg na remont samochodu strażackiego , ale z uwagi na brak oferentów obydwa zostały nie rozstrzygnięte .




– w dniu 5 grudnia br odbył się przetarg na konserwację systemu oświetlenia drogowego na terenie gminy Dobre w 2007 roku . Do przetargu złożono dwie oferty , wybrano ofertę firmy „ELBIS” pana Leszka Pokrywki za kwotę 2 402,18 zł brutto miesięcznie .




Szczegółowe informacje o przetargach na piśmie w załączeniu do niniejszego protokołu .




5/ umorzono zaległości podatkowe na kwotę 837,16 zł ze 185 pozycji ze względu na sytuacje gdy postępowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty przewyższającej wydatki egzekucyjne , kwota zaległości nie przekracza pięciokrotnej wartości kosztów upomnienia w postępowaniu egzekucyjnym , podatnik zmarł nie pozostawiając żadnego majątku .




6/wydałem zarządzenie odnośnie pracy GOPS tzn. upoważniłem kierownika GOPS do wydawania i podpisywania decyzji,




7/ w dniu wczorajszym odeszła na emeryturę pani Rastawicka , na to stanowisko przeniesiono pracownika powracającego z urlopu wychowawczego , a na stanowisko ds.ochrony środowiska ogłoszono konkurs , złożono dwie oferty ,




8/ odbyło się spotkanie z Zarządem Ogniska ZNP w sprawie ustalenia wysokości dodatków dla nauczycieli,




9/odnośnie budowy wodociągu we wsi Jaczewek byłem w gminie Korytnica. Niestety jesteśmy trochę spóźnieni bo Korytnica jest już w posiadaniu dokumentacji i lada moment wchodzi z robotami . Obecnie musielibyśmy we własnym zakresie i na własny koszt zmieniać dokumenty . Niestety nie mamy pieniędzy . Być może będzie istniała możliwość podłączenia Jaczewka jako nitki końcowej do Świętochowa .




Do pkt.4. Komisja nie złożyły wniosków .




Do pkt.5. Rozpatrzenie pism , które wpłynęły do Rady Gminy .




1/wezwanie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie do uzupełnienia akt administracyjnych w sprawie ze skargi ZG ZNP . Wezwanie przyjęto do wiadomości , protokolantka poinformowała , że dokumenty uzupełniono .




2/pismo Rady Sołeckiej w Mlęcinie w sprawie poparcia dla wniosku dot.wykonania nakładki bitumicznej na drodze w Mlęcinie w stronę Stanisławowa .


Pismo przekazuje się Wójtowi Gminy celem przesłania do starostwa w Mińsku Mazowieckim. Wójt Gminy powiedział ,że temat ten będzie rozpatrzony pozytywnie w 2007 roku .




Do pkt.6.Wniosek Wójta Gminy o wniesienie poprawek do projektu budżetu gminy na 2007 rok.




Radny Stanisław Paderewski – składałem wniosek o przygotowanie drogi w Wólce Kobylańskiej .




Sekretarz Gminy – jeśli możemy cos robić to tylko na drogach , które są naszą własnością , gmina nie jest właścicielem drogi , o której mówi pan Paderewski, a jedynie władającym . Obecnie trwają przygotowania do komunalizacji m.in.tej drogi




Wójt Gminy – jeśli będą uporządkowane sprawy związane z własnością to będziemy przygotowywać dokumentacje . Ustalimy wtedy kolejność zadań m.in. w dziale drogi. Ja jestem za wnioskiem p.Paderewskiego .




Radny Andrzej Zagrodzki – a co z moim wnioskiem odnośnie ogrodzenia terenu szkolnego w Dropiu .




Wójt Gminy – wniosek zapisany jest w protokole z posiedzenia Komisji .




Radny Jakub Chojecki – czy kwota 20 tys. złotych na remont wodociągu w Dobrem będzie wystarczająca ?




Wójt Gminy – tak naprawdę nie wiemy .Konserwator proponuje wsuwanie rury w rurę .




Radny Mirosław Cyran – przy wymianie rur azbestowych może ubiegać się o środki unijne w ramach ochrony środowiska .




Wójt Gminy – nie ma zbytnio miejsca na ulicy Głowackiego na prowadzenie wykopów .




Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli wniosek Wójta w sprawie wniesienia poprawek do projektu budżetu gminy na 2007 rok .




Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dobre na 2007 rok.




Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.




Uchwała Nr IV/19/06 na piśmie w załączeniu .




Do pkt.7.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Dobre na 2006 rok .




Skarbnik Gminy wyjaśniła na czym polegają ostatnie zmiany w tym roku .




Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .




Uchwała Nr IV/20/06 na piśmie w załączeniu .




Do pkt.8.Projekt uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji Inwentaryzacyjnej ds.komunalizacji mienia na terenie gminy Dobre .




Sekretarz Gminy – do tej pory j w skład komisji wchodzili radni poprzedniej kadencji oraz pracownik Urzędu Gminy , który odszedł już na emeryturę.




Przew.Rady Gminy zgłosił radnego Mirosława Koseskiego


radny Stanisław Paderewski zgłosił radnego Kazimierza Jaglińskiego


radny Andrzej Zagrodzki zgłosił radnego Marcina Sitnickiego


z ramienia Urzędu Gminy pani Agnieszka Roguska .




Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 13 głosami za przy 1 wstrzymującym się od głosu .




Uchwała Nr IV/21/06 na piśmie w załączeniu .




Do pkt.9.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej w drodze bezprzetargowej .



Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .




Uchwała Nr IV/22/06 na piśmie w załączeniu .




Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej.




Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.




Uchwała Nr IV/23/06 na piśmie w załączeniu .




Do pkt.10.Projekt uchwały w sprawie ustalenia Regulaminu dotyczącego określenia wysokości oraz szczegółowych zasad wypłacania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego dla nauczycieli zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych prowadzonych przez gminę .




Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 12 głosami za przy 2 wstrzymujących się od głosu .




Uchwała Nr IV/24/06 na piśmie w załączeniu .




Do pkt.11.Projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia zasadniczego oraz uzgodnienia wartości jednego punktu dla potrzeb opracowania tabel miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych.




Radny St.Paderewski – jakie będą koszty podwyżek ?




Wójt Gminy – tu nie wchodzą w grę dodatkowe środki , dyrektorzy muszą poruszać się w ramach uchwalonego budżetu .




Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.




Uchwała Nr IV/25/06 na piśmie w załączeniu .





Do pkt.12 .Projekt uchwały w sprawie zarządzenia wyborów sołtysów i rad sołeckich na terenie gminy Dobre .




Sekretarz Gminy – każde sołectwo ma swój statut , który określa sposób przeprowadzenia wyborów .




Radny St.Paderewski – jak przebiega procedura utworzenia nowego sołectwa ?




Sekretarz Gminy – musi być złożony wniosek mieszkańców w tej sprawie. O utworzeniu sołectwa decyduje Rada Gminy .




Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .




Uchwała Nr IV/26/06 na piśmie w załączeniu .




Do pkt.13. Projekt uchwały w sprawie zmiany w składzie osobowym Komisji Rady Gminy .




Radny Kazimierz Jagliński zadeklarował udział w pracy Komisji Rewizyjnej .




Radny St.Paderewski – proponuję , aby pan Jagliński również pracował w dwóch komisjach .




Radny K.Jagliński – obecnie mam trochę czasu bo przebywam na zwolnieniu lekarskim , ale w momencie powrotu do pracy będzie różnie z wolnymczasem .




Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 13 głosami za przy 1 wstrzymującym się od głosu .




Uchwała Nr IV/27/06 na piśmie w załączeniu .




Do pkt.14.Projekt uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy stałych Komisji Rady Gminy Dobre na 2007 rok .




Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .




Uchwała Nr IV/28/06 na piśmie w załączeniu .



Do pkt.15.Projekt uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Dobre na 2007 rok.




Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .




Uchwała Nr IV/29/06 na piśmie w załączeniu .




Do pkt.16.Odpowiedzi na zapytania radnych .




Wójt Gminy – dostęp do internetu w gminie . Na dzień dzisiejszy działa u nas neostrada i wszędzie tam gdzie jest linia telefoniczna mieszkańcy powinni składać wnioski do TP S.A.




Radny K.Chróścik – badałem ten temat . Właściciel telefonu musi telefonicznie zgłosić chęć podłączenia do internetu . W marcu zapadają decyzje inwestycyjne na 2007 rok .




Wójt Gminy – przy okazji zebrań wiejskich będę namawiał mieszkańców do zgłaszania akcesu o przystąpieniu do internetu. Cały czas mówimy o neostradzie .







Do pkt.17. Radny St.Paderewski – odnośnie telefonów , przewody wiszą niedbale w drzewach i krzakach .




Wójt Gminy – generalnie przewody kładzione są teraz w ziemi , a stare pozostawiają .




Dziękuję wszystkim za bardzo sprawną pracę , tematy zostały przeanalizowane na wspólnym posiedzeniu Komisji i dlatego dzisiejsza sesja przebiega w taki właśnie sposób. W najbliższym czasie ulegną zmianie godziny pracy Urzędu . Jest zalecenie , aby jeden dzień w tygodniu pracować od 10.oo do 18.oo .




Przew.Rady Gminy – działkowicze chcą , aby to był piątek.




Sekretarz Gminy – działkowicze niewiele spraw mają do załatwienia .




Wójt Gminy – głównie chodzi o naszych mieszkańców , którzy dojeżdżają do pracy . Sytuacje z działkowiczami zdarzają się bardzo rzadko .




Radny A.Zagrodzki – nie ma co patrzeć na działkowiczów , Wójt niech ustali dzień i godziny .




Wójt Gminy – od 1 stycznia 2007 roku zmienia się forma uiszczania opłaty skarbowej nie będzie już opłaty w znaczkach, a jedynie gotówkowo lub bezgotówkowo .




Od stycznia wraca do pracy pani doktor Nanjira .




W trakcie budowy jest nasza strona internetowa .




Radny K.Laskowski – interesuje mnie sprawa wyłonienia dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury .




Wójt Gminy – musi być ogłoszony konkurs .




Radny M.Koseski – czy pan Wójt zwracał się do właściciela dróg o ustawienie znaków. ?




Wójt Gminy – tak , oczywiście .Nie mam jednak jeszcze odpowiedzi .




Radny A.Zagrodzki – mam wniosek o namalowanie pasów na nowej nawierzchni na drodze Dobre – Jakubów .




Odnośnie selektywnej zbiórki odpadów należałoby ustawić kosze w szkołach .




Wójt Gminy – w szkole w Dobrem takie kosze kiedyś były , teraz nie pamiętam czy są .




Radny J.Sadoch – przed wyborami Wójt mówił , że zatrudni wicewójta , na pierwszej sesji powiedział ,że nie .




Wójt Gminy – od 1 kwietnia chciałbym zatrudnić wicewójta , mówiłem ,że na razie nie zatrudnię swojego zastępcy bo nie miałem kandydata . Obecnie już mam .




Wicewójt miałby za zadanie szukanie środków i prowadzenie inwestycji oraz gospodarki komunalnej .




Radny J.Sadoch – na wiosnę będzie równanie dróg , prosiłbym o prawidłowe wykonanie prac pod względem technicznym .




Radny J.Sadoch – sprawa wycinania krzewów z przydrożnych rowów . Przy okazji zebrań wiejskich należy poinformować mieszkańców o możliwości wykonania takich prac w zamian za drzewo .




Radny A.Zagrodzki – chętnych raczej nie będzie .




Wójt Gminy – widzę możliwość wykorzystania osób skazanych .




Radny A.Zagrodzki – a może zmobilizować trochę strażaków do tych prac, przynajmniej w tych miejscowościach gdzie są jednostki .




Radny J.Sadoch –mam pytanie odnośnie utrzymania czystości na przystankach .




W Mlęcinie jest pełen kosz śmieci , wokół porozbijane butelki .




Sekretarz Gminy – tak , jest to problem , zastanawiałem się nad tym czy może zatrudnić kogoś na umowę zlecenie ,aby systematycznie opróżniał kosze , firma odbierałaby worki z odpadami .




Radny Marcin Sitnicki – czy pan Wójt dowiedział się coś odnośnie poprawy dróg w Jaczewku .




Wójt Gminy – pracownik Urzędu Gminy trzyma rękę na pulsie , musi dopilnować, aby firma po zakończeniu prac doprowadziła drogę do stanu przejezdności . Poprzednio firma zawsze wywiązywała się z wcześniej podjętych ustaleń .




Radny A,Zagrodzki – odbył się przetarg na budowę wodociągu w Kobylance , kiedy będzie wybudowany ?




Wójt Gminy – do 30 czerwca 2007 roku , firma chce już wejść z robotami , bo pogoda sprzyja . Jesteśmy przygotowani do budowy wodociągu na terenie gminy i jeśli będzie możliwość uzyskania środków to natychmiast złożymy wnioski .




Radny A.Zagrodzki – jakie są braki w dokumentacji ?




Wójt Gminy – to nie są braki , trzeba po prostu uaktualnić kosztorys .




Radny J.Sadoch – rozumiem ,że pani Nanijra będzie pracowała jako pediatra , czy ośrodek zdrowia będzie pracował na dwie zmiany ?




Wójt Gminy – pani Nanijra wraca od 2 stycznia . Pani Czerniawska ustaliła ,że w poniedziałek lekarze będą pracować od 8.oo , pozostałe dni na przemian od 8.oo i od 10.oo . Czas pokaże czy to będzie dobre rozwiązanie .




Radna Barbara Zaperta jednocześnie pracownik SP ZOZ – z doświadczenia wiadomo że będą dwa dni , gdy lekarze będą pracować do 18.oo .




Radny M.Koseski – odnośnie budowy wodociągów . Czy to Wójt ustali , w którym kierunku będzie budowany wodociąg czy Rada Gminy ustali kierunek .




Wójt Gminy – dla mnie wygodniej będzie gdy takie decyzje będzie podejmowała Rada Gminy .




Radny A.Zagrodzki – jak długą ważność ma dokumentacja na wodociąg ?




Wójt Gminy – cały czas jest ważna bo prowadzimy prace.




Radny A.Zagrodzki – chodzi mi o wodociąg w Czarnocinie i Sołkach , chciałbym, aby uaktualnić kosztorys i żeby była gotowa dokumentacja .




Na ostatnim posiedzeniu komisji rozpatrywaliśmy sprawę umorzenia opłaty za przyłącze wodociągowe dla jednego z mieszkańców w Walentowie .




Przyłącze i tak wykonano .




Radny M.Koseski – odnośnie budowy wodociągu , były założenia , aby rozdzielać rolników od działkowiczów , ale proponuję tego nie robić , bo chodzi o pieniądze .




Radny M.Sitnicki – jest możliwość przyłączenia samego Jaczewka do wodociągu w Korytnicy ?




Wójt Gminy – Wójt Gminy powiedział ,aby wystąpić z oficjalnym wnioskiem , wykonać dokumentację na własny koszt .







Do pkt.18.Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli protokół z poprzedniej sesji tj.z dnia 11 grudnia 2006 roku .




Na zakończenie obrad Przewodniczący Rady Gminy złożył życzenia noworoczne .




Do pkt.19.W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy dokonał zamknięcia sesji .








Protokołowała: Anna Kalinowska






Radni nie wnieśli uwag i poprawek . Po podpisaniu przez Przewodniczącego Rady Gminy protokół opublikowano w Biuletynie Informacji Publicznej (bip.gminadobre.pl) w dniu 6 lutego 2007 roku .

Accessibility