Protokół Nr II/2010 z sesji rady Gminy Dobre odbytej w dniu 6 grudnia 2010 roku w lokalu Urzędu Gminy w Dobrem. Obrady rozpoczęły się o godzinie 9.05 i trwały do godziny 12.50 Do pkt.1.Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Gminy pan Szczurowski Ryszard Jan . .Powitał wszystkich zebranych , poinformował ,że w sesji udział bierze 14 radnych , co stanowi 94 % ustawowego składu rady , w związku z tym sesja władna jest do podejmowania uchwał W chwili rozpoczęcia sesji nieobecny jeden radny pan Andrzej Zagrodzki . Lista obecności na piśmie w załączeniu . Następnie Przewodniczący Rady Gminy przedstawił porządek obrad . Porządek na piśmie w załączeniu do niniejszego protokółu . Radny Waldemar Szymański – wnoszę o odroczenie dzisiejszej sesji , nie zwołano jej zgodnie z przepisami prawa . Sekretarz Gminy pan Sławomir Miąskiewicz odczytał opinie prawną dot.terminu zwołania II sesji Rady Gminy Opinia na piśmie w załączeniu . Radny W. Szymański – nie zachowano terminu 7 dniowego zwołania sesji . Do pkt.2.Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji . Radni w głosowaniu jawnym przyjęli protokół z poprzedniej sesji 7 głosami za przy 1 wstrzymującym się od głosu , 6 radnych nie brało udziału w głosowaniu . Do pkt.3.Zapytania radnych . Radny W.Szymański – czy będzie zatrudniony wicewójt ? Dlaczego firma zbierająca śmieci tym razem ich nie odebrała ? Odnośnie odśnieżania Pokrzywnika , podzielono to odśnieżanie na dwie części , dlaczego ? Radny Stanisław Pawiński – w kierunku Duchowa nie było widać , że odśnieżono , czy ustabilizuje się ciśnienie wody ? Radny Mirosław Koseski – proszę o odpowiedź w sprawie zatrudnienia wicewójta. Radna Hanna Wadas – czy my jako radni otrzymamy Wieloletni Plan Inwestycyjny ? Radny Sławomir Wierzba -czy firma odbierająca odpady otrzyma wynagrodzenie za nie wykonane usługi i czy będzie to odliczone mieszkańcom, drogi przecież były odśnieżone i przejezdne . W tym czasie przybył spóźniony radny Andrzej Zagrodzki. Do pkt.4.Wójt Gminy pan Krzysztof Radzio wybrany w wyborach w dniu 21 listopada 2010 roku złożył ślubowanie : – 2 – „Obejmując urząd Wójta Gminy , uroczyście ślubuje ,że dochowam wierności prawu , a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy . Tak mi dopomóż Bóg „ Wójt Gminy – dziękuję za oddane głosy i ponowne powierzenie mi obowiązków Wójta Gminy . Dziękuję za współpracę radnym poprzedniej kadencji . Dziękuję swoim pracownikom , bo praca Urzędu Gminy oceniona była bardzo wysoko. Gratuluję wyboru radnym i mam nadzieje ,że nasza współpraca będzie układała się przynajmniej taka jak do tej pory. . Dziękuję wszystkim sołtysom , kadencja sołtysów również dobiega końca , życzę więc Państwu , aby obecni sołtysi nadal nimi pozostali jak najdłużej . Następnie Przewodniczący rady Gminy ogłosił 5- minutową przerwę. Do pkt.5.Informacja Wójta Gminy o prowadzonych inwestycjach i ostanie finansowym gminy . Wójt Gminy – wszystkie informacje są jawne . Radni otrzymują co pół roku informację z realizacji budżetu gminy . Wieloletni Plan Inwestycyjny znajduje się na stronie internetowej Urzędu Gminy , nowi radni otrzymają WPI na płycie lub w wersji papierowej w zależności od potrzeb . Na dzień dzisiejszy budżet gminy wynosi : dochody 17 mln złotych wydatki 20,6 mln złotych zadłużenie na chwilę obecna wynosi 3,3 mln złotych co stanowi ok.20 % . W piątek byłem w Urzędzie Marszałkowskim , rozliczamy obecnie dwie duże inwestycje na około 3 mln złotych..Przygotowujemy odpowiednie dokumenty , aby w lutym lub styczniu wystąpić z wnioskiem o płatność. 1/zakończono rewitalizację Dobrego – koszt zadania 1,8 mln złotych, 2/trwa kanalizacja Dobrego , 3/w Dobrem wymieniono starą sieć wodociągową na nową , dobudowano wodociąg do gospodarstw , w których go nie było . Wymiana sieci miała na celu zwiększenie ciśnienia wody . 4/ na drogach wykonano stabilizację w Bzozowicy , część prac pokryto ze środków FOGR-u, 5/realizujemy program związany z podłączeniem internetu i zaopatrzenia mieszkańców w komputery . W tym celu zakupiliśmy wieżę od TP S.A. w Dropiu , 6/w Urzędzie Gminy w Dobrem jest 25 etatów , w trakcie kadencji przybyło 1 etatu informatyka , 1 etat w GOPS wynikający ze zwiększenia obowiązków , ubyło 3 etaty obsługi tzn. palacze gdyż wymieniono piece centralnego ogrzewania , które nie wymagają tak licznej obsługi,pozostał tylko jeden pracownik gospodarczy, 7/ilość zadań w Urzędzie Gminy w ciągu ostatnich czerech lat znacznie wzrosła . Nastąpił wielki wzrost jeśli chodzi o księgowość . Podwoiła się liczba osób objętych dostawą wody, mieszkańcy objęci są obowiązkiem uiszczania opłat za śmieci . Wszystkie wpłaty trzeba zaksięgować . Odnośnie zbiórki odpadów . Umowę na odbiór mamy z firma jeszcze na 2011 rok . Opłata nie jest wysoka . W roku następnym trzeba będzie ogłosić kolejny przetarg , trzeba zastanowić się nad – 3 – . terminem kolejnej umowy i innymi zapisami w umowie . Każda zmiana związana jest z pieniędzmi . W trakcie ostatniej kadencji w GZAS ubyło 4 etaty , z 14 na 10 . W GZAS- ie zadań przybyło , zadania te związane są z obsługą projektów unijnych . Te 4 osoby , które odeszły nie miały kwalifikacji , znalazły inną pracę . W Urzędzie Gminy pojawiają się czasowo różni pracownicy , np. osoby skierowane przez sąd do odpracowania określonej liczby godzin , są to osoby , które jechały rowerem po spożyciu alkoholu i zostały zatrzymane przez policję . Nie mam wpływu no to , aby tych osób nie przyjąć . Nawiązałem współpracę z Urzędem Pracy w Mińsku Mazowieckim , w okresie od wiosny do jesieni zatrudniamy osoby bezrobotne do prac porządkowych i innych fizycznych . Utrzymanie tych pracowników finansuje Urząd Pracy .. Obecnie otrzymaliśmy etat dla osoby , która będzie przeprowadzała dzieci szkolne przez ulicę . Kolejna grupą są stażyści również finansowani przez Urząd Pracy . Na ogół są to bardzo młode osoby , zraz po maturze . Stażyści po okresie 6 miesięcy odchodzą , tylko nieliczni pozostają na kilka miesięcy w ramach zastępstwa za nieobecnego pracownika . W trakcie ostatniej kadencji 7 osób odeszło na emeryturę . Na wolne miejsca ogłoszono konkurs , z wyjątkiem stanowiska sekretarza . Na dzień dzisiejszy opracowujemy opracowujemy dokumentacje na zakończenie budowy wodociągu na terenie całej gminy . Ciśnienie wody w Antoninie . Projektant ma opracować projekt spięcia wodociągu z wodociągiem w Rąbierzy .Ten manewr ma na celu podwyższenie ciśnienia i jego wyregulowanie . Złożyliśmy dużą liczbę wniosków do projektów unijnych . Już korzystamy ze środków w kwocie ok.1 mln złotych w ramach projektu kapitału ludzkiego. Wszelkie projekty wymagają gromadzenia olbrzymiej ilości dokumentacji . Planuje się również kurs prawa jazdy . W urzędzie Gminy jest potrzeba zatrudnienia pracownika , który zajmowałby się zamówieniami publicznymi .Z całą pewnością nie będę zatrudniał wicewójta . Znaczna część obowiązków związana z realizacją inwestycji spada bezpośrednio na mnie. Mieszkańcy chcą szybkiej i sprawnej obsługi i nie zawsze oszczędność jest dobra i prawidłowa . Wnioski o środki unijne opracowywane są bardzo długo , wymagają one dużego wysiłku , aby był rozpatrzony pozytywnie . Radny Michał Poławski – w GZAS – ie zredukowano 4 etaty , zwolnione zostały 4 osoby ? Wójt Gminy – nikt nie został zwolniony , te osoby odeszły same . Radny M. Poławski – odnośnie zbiórki śmieci , na terenie naszej gminy płacimy od osoby , niektóre osoby są zameldowane , ale faktycznie nie zamieszkują, w niektórych gminach płacone jest od worka . Wójt Gminy – płacone jest od osób faktycznie zamieszkałych , właściciel posesji składa oświadczenie , że dana osoba nie zamieszkuje i nie korzysta z odbioru odpadów . Takie oświadczenie obowiązuje 1 rok .. Dobrym systemem jest taki , w którym płacą wszyscy . Na przykład w gminie Stanisławów nie było referendum i opłaty są na zasadzie – 4 – dobrowolności . W miastach działa to jeszcze inaczej . Właściciel posesji musi mieć umowę z firmą odbierającą odpady i za ich odbiór musi do niej zapłacić . Nasz system jest sprawiedliwy i w miarę tani .Worki Kolorowe można wystawiać bez ograniczeń . Czarnych worków może brakować tylko wtedy gdy w domu są małe dzieci lub osoby korzystające z pieluch jednorazowych . Za dodatkowe czarne worki trzeba zapłacić. Radny Sławomir Wierzba – uważam , że system nie jest sprawiedliwy , bo np. dwa worki czarne od jednej osoby i dwa worki od pięciu osób . Wójt Gminy – dzisiaj o tym, nie mówmy , bo umowa jeszcze trwa kolejny rok , będziemy o tym dyskutować w odpowiednim czasie . Wszelkie uwagi proszę notować . Radny Stanisław Pawiński – wszystkie te uwagi proszę zgłaszać w wolnych wnioskach . Radny Michał Sitnicki – dochody gminy to są średnio za 4 lata ? Wójt Gminy – to są dochody za ten rok na dzień dzisiejszy . W dochodach gminy zaplanowano wpływy środków unijnych , ale w trakcie roku okazało się ,że tych środków nie otrzymamy , wpłyną na nasze konto w 2011 roku .. Dzisiaj podałem dochody , które są realne . P. Agnieszka Wojtyńska sołtys wsi Głęboczyca – zakończono rewitalizację Dobrego , a co z przystankiem ? Wójt Gminy – w projekcie nie ujęto przystanku i parkingu . P. Adam Wielądek mieszkaniec wsi Głęboczyca – a co w przypadku gdy rynek nie będzie odebrany ? Wójt Gminy – uchybień nie było , prace wykonano zgodnie z projektem , dokonano rozliczenia . Radny W. Szymański – proszę wrócić do porządku obrad . Do pkt.6.Podjęcie uchwały w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy Dobre.. Podczas omawiania tego punktu w obrady opuścił Wójt Gminy . P. Anna Walewska pracownik Urzędu Gminy przedstawiła wysokość obecnych poborów Wójta Gminy oraz możliwości najmniejszych i najwyższych stawek . Radny W. Szymański zgłosił wniosek, aby pensja zasadnicza wyniosła 4 200,oo zł Radny K. Laskowski zgłosił wniosek , aby pensja zasadnicza wyniosła 4 500,oo zł. Odnośnie dodatku funkcyjnego radny W . Szymański zgłosił wniosek o wysokość tego dodatku 1 000, oo złotych , radny Andrzej Zagrodzki zgłosił wniosek o wysokość dodatku 1 600, oo zł Odnośnie dodatku specjalnego radny Jakub Chojecki zgłosił wniosek o 30 % tego dodatku radny W. Szymański o 20 % . Radna Hanna Wadas zwróciła uwagę na to , że nasza gmina nie jest zbyt bogatą , niedziela mamy zbyt wielkiego budżetu i pobory należy pozostawić na dotychczasowym poziomie . Radny A .Zagrodzki – nie ma powodu , aby pobory obniżać. Radny W. Szymański – dług gminy jest taki jaki jest . Radny Stanisław Pawiński – wynagrodzenie niech pozostanie tak jak było . – 5 – Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie zgłoszone wnioski : Odnośnie wynagrodzenia zasadniczego : za wnioskiem radnego Szymańskiego głosowało 2 radnych , za wnioskiem radnego Laskowskiego głosowało 8 radnych . Odnośnie dodatku funkcyjnego : za wnioskiem radnego Szymańskiego głosowało 3 radnych za wnioskiem radnego Zagrodzkiego głosowało 11 radnych . 1 radny wstrzymał się od głosu. Radny W. Szymański zwrócił uwagę na to ,że głosowanie powinno przebiegać w taki sposób ,że ile głosów za , ile przeciw , ile wstrzymało się . Radny K .Laskowski – radny Szymański , faktycznie ma rację . Radny A. Zagrodzki – niech będzie pełne głosowanie .. Przew. Rady Gminy – dziekuję za zwrócenie uwagi Odnośnie dodatku specjalnego : za wnioskiem radnego Chojeckiego głosowało 4 radnych , przeciw 6 radnych , 5 wstrzymało się od głosu , za wnioskiem radnego Szymańskiego głosowało 10 radnych , przeciw 3 radnych , 2 radnych wstrzymało się od głosu . Projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Dobre . Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 10 głosami za przy 3 przeciwnych i 1 wstrzymującym się od głosu . Podczas głosowania nieobecny jeden radny .. Uchwała Nr II/3/10 na piśmie w załączeniu . Następnie Przew . Rady Gminy ogłosił 10 – minutową przerwę . Do pkt.7.Rozpatrzenie pism ,które wpłynęły do Rady Gminy . 1/pismo Rady Rodziców Szkoły Podstawowej w Dobrem o poparcie starań Rady o obniżenie kosztów wynajmu sali od OSP w Dobrem na organizacje zabawy sylwestrowej, koszt wynajmu sali 4 tysiące złotych plus opłaty licznikowe , 2/pismo Rady Rodziców Szkoły podstawowej w Dobrem o zabezpieczenie w budżecie gminy Dobre na 2011 rok środków finansowych na wyjazdy uczniów na basen , 3/pismo apteki w Dobrem o przedłużenie umowy najmu lokalu na czas nieokreślony , 4/pismo pana Jarosława Cioka zam. Czarnocin o przedłużenie umowy najmu gruntu pod kiosk gastronomiczny 5/pismo Wienerberger Ceramika Budowlana o zbycie na rzecz spółki nieruchomości tzn. działki o nr ewidencyjnym 943/3 położonej w Dobrem, –
–
6/pismo Wienerberger Ceramika Budowlana o zbycie na rzecz spółki nieruchomości
tzn. działki o nr ewidencyjnym 2011/3 położonej w Dobrem,
Wójt Gminy – odnośnie 3 i 4 pisma na dzień dzisiejszy kompetencje przejmuje Rada Gminy.
Odnośnie pism z Ceramiki Budowlanej możemy ogłosić przetarg na sprzedaż proponowanych działek . Radni mogą szczegółowo zapoznać się z położeniem tych działek , jest to to temat do dyskusji i rozpoznania na klika miesięcy .
Radny W. Szymański – odnośnie ceny za salę proponuję , aby ktoś porozmawiał ze strażakami , powinni udostępnić salę za symboliczną kwotę.
Radny Piotr Chmielewski – bardzo proszę o wyrozumiałość i pomoc naszym dzieciom .
Radny A. Zagrodzki – może pan Wójt podjąłby się mediacji.
Radna H.Wadas – proponuję poddać to pod głosowanie, straż należy do gminy .
Radny K. Laskowski – właścicielem sali jest straż , nie możemy im nic nakazać .
Wójt Gminy – to radni powinni rozmawiać ze strażą.
Radny W. Szymański – proszę o zorganizowanie spotkania strażaków i Rady Rodziców ,
ja wezmę udział w tym spotkaniu .
Radny M. Koseski – na pewno strażacy nie zejdą do zera .ale może pan Wójt
coś dołoży .
Przew. Rady Gminy – może w spotkaniu udział wezmą jeszcze pani Wadas i pan Chmielewski .
Zaproponowani radni wyrazili zgodę na udział w spotkaniu .
Wójt Gminy – postaram się spotkanie zorganizować w jak najszybszym terminie.
Radny W,.Szymański – proszę o spotkanie w godzinach popołudniowych .
Radny A. Zagrodzki – proszę o wyjaśnienie przedłużenia terminów umów .
Wójt Gminy – według obecnych kompetencji umowę na dzierżawę mogę zawrzeć
na 3 lata .Powyżej tego terminu kompetencje przejmuje Rada Gminy .
Umowy proponuję zawrzeć na 10 lat , w każdej umowie obowiązuje okres wypowiedzenia..
Radny W. Szymański – podania należy omówić na Komisji .
Wójt Gminy – czy ktoś jest przeciwny wydzierżawieniu na 10 lat , jeśli nie to przygotuję projekty uchwał.
Do pkt.8.Projekt uchwały w sprawie ustalenia składu liczbowego stałych Komisji Rady Gminy
Dobre .
Radny W. Szymański – proponuję następujące składy liczbowe :
Komisja Rewizyjna 3 osoby
Komisja Budżetu 4 osoby
Komisja Rolnictwa 4 osoby
Komisja Oświaty 3 osoby
Radny A. Zagrodzki – a ile razy brał Pan udział w posiedzeniu Komisji w ciągu roku .
Radny W. Szymański – jeden raz w roku , na wspólnym posiedzeniu i ogólnie był bałagan.
Radny A. Zagrodzki – zgłaszam wniosek , aby skład liczbowy był taki sam jak do tej pory .
Radny W.Szymański – na jednym z posiedzeń Komisji Oświaty byli prawie wszyscy radni .
Ile było wniosków z posiedzeń Komisji ?
–
7 –
Radny A. Zagrodzki – skoro na posiedzeniu Komisji Oświaty było tylu radnych to świadczy jedynie o dużym zainteresowaniu radnych .
Wójt Gminy – wniosków formalnych z Komisji nie było , bo podczas obrad zostało
wypracowane wspólne stanowisko .
Czy radni są po to , aby zaoszczędzić 30 złotych czy po to , aby podejmować dobre decyzje dla 6 tysięcy mieszkańców..
Na posiedzeniach Komisji szczegółowo omawia się zagadnienia po to , aby na sesji
było już wypracowane stanowisko .
Na początku poprzedniej kadencji cała Rada dokonała oględzin dróg , szkół i całego terenu gminy .
Radny powinien znać problemy całej gminy .
Radny sam powinien podjąć decyzję w ilu komisjach chce pracować i w jakich .
Radny A. Zagrodzki – nie przepychajmy się w zależności od komitetu , z którego startowaliśmy .
Radny St. Pawiński – a jakie to ma znaczenie z czyjego komitetu radny startował.
Za wnioskiem radnego Szymańskiego głosowało 5 radnych , 9 głosowało przeciw ,
1 radny wstrzymał się od głosu ,
za wnioskiem radnego Zagrodzkiego głosowało 10 radnych , 4 głosowało przeciw ,
1 radny wstrzymał się od głosu .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 11 głosami za, przy 4 przeciwnych .
Uchwała Nr II/4/10 na piśmie w załączeniu .
Następnie Przewodniczący Rady Gminy ogłosił krótką przerwę w obradach .
Obrady opuścił radny Waldemar Szymański deklarując swoje członkostwo
w Komisji Rewizyjnej .
Do pkt.9.Projekt uchwały w sprawie wyboru przewodniczącego i członków Komisji Rewizyjnej .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .
Uchwala Nr II/5/10 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.10.Projekt w sprawie wyboru przewodniczącego i członków Komisji Budżetu ,
Finansów, Planowania i Przemysłu .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .
Uchwała Nr II/6/10 na piśmie w załączeniu .na piśmie .
Do pkt.11.P
rojekt w sprawie wyboru przewodniczącego i członków Komisji Oświaty,Zdrowia , Kultury i Spraw Socjalnych .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .
Uchwała Nr II/7/10 na piśmie w załączeniu .
–
8 –Do pkt.12.Projekt w sprawie wyboru przewodniczącego i członków Komisji Rolnictwa ,
Ochrony Środowiska , Ochrony p.poż. i Bezpieczeństwa Publicznego .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .
Uchwała Nr II/8/10 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.13.Projekt w sprawie powołania doraźnej Komisji Inwentaryzacyjnej do komunalizacji mienia na terenie gminy Dobre.
Wójt Gminy – Komisja jest doraźna , pracy jest niewiele..
Radna H. Wadas – a co z tzw.”starą drogą” w Mlęcinie ?
Wójt Gminy – dwa lata temu podjęliśmy ten temat , zostały zakończono prace geodezyjne , kiedy będziemy już użytkownikami wystąpimy o komunalizację .
Radna Barbara Zaperta , Andrzej Bziuk i Piotr Chmielewski wyrazili wole pracy
w tej komisji .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 13 głosami za przy 1 wstrzymującym
się od głosu .
Uchwała Nr II/9/10 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.14 Odpowiedzi na zapytania radnych .
Wójt Gminy – 4 lata temu Rada Gminy przystąpiła do zmiany studium uwarunkowań ,
w związku z tym na dzień dzisiejszy przedmiotowe studium jest do zapoznania ,
1/odnośnie zbiórki odpadów w ostatnich dniach , firma nie dotarła do zabudowań kolonijnych z uwagi na bardzo złe warunki atmosferyczne .
Postaram się , aby śmieci były jak najszybciej odebrane , pracownik dotrze do tych osób .
2/ w umowie nie ma zapisu do zwrotu kosztów bądź nie płacenie za nie odebrane śmieci ,
3/odśnieżanie w Pokrzywniku , osoba prywatna we własnym zakresie odśnieżyła drogę do swojej posesji , a właściwe odśnieżanie zlecone przez Urząd Gminy odbyło się tego samego dnia , ale kilka godzin później ,
4/w przypadku dużego opadu śniegu ie jest możliwym odśnieżenie dróg do
samego asfaltu , w niektórych przypadkach potrzebny jest ciężki sprzęt,
5/o ciśnieniu wody w Antoninie już mówiłem,
6/ Wieloletni Plan Inwestycyjny otrzymali Państwo na płycie ,
Do pkt.15.Wolne wnioski .
Pani Ryszarda Cyran sołtys wsi Czarnogłów – prosiłam o właściwe odśnieżenie drogi , ale kierowca tego nie zrobił.
Radna Barbara Zaperta – gdzie jest granica naszej gminy od strony Rąbierzy Kolonii z Rabierzą Wsią ?
Wójt Gminy wskazał na mapie granice naszej gminy .
–
9 –Pan Pisz mieszkaniec Dobrego – czy mamy jakiś wpływ na Zarząd Dróg Powiatowych ,aby usunięto śnieg ze swoich dróg ?
Wójt Gminy – problem jest w tym , że posypano drogi solą , ale taka ilość nic nie dała.
Skontaktuję się z Zarządem Dróg w tym temacie.
Pojawiły się uwagi odnośnie odśnieżania parkingów , ale problem jest w tym ,że niektórzy właściciele pozostawili swoje auta na kilka dni i nie można odśnieżyć tych parkingów.
Pani Barbara Czwarnóg sołtys wsi Adamów – potrzebny jest pług w Adamowie , bo droga na odcinku 40 metrów jest nieprzejezdna dla autobusu.
Na zakończenie sesji radni ustalili termin wspólnego posiedzenia Komisji oraz spotkania opłatkowego na dzień 20 grudnia o godzinie 11.00.
Do pkt.16.W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy dokonał zamknięcia sesji .
Protokółowała:
Anna Kalinowska
Przewodniczący Rady Gminy
Ryszard Jan Szczurowski