Brak informacji

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY


URZĘDU GMINY DOBRE




I. Postanowienia ogólne:




§ 1




Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Dobre zwany dalej ,,Regulaminem” określa:




  1. zakres działania i zadania Urzędu,



  2. zasady funkcjonowania Urzędu,




  1. strukturę organizacyjna Urzędu,




    1. zakres działania i zadania Wójta ,Zastępcy Wójta, Sekretarza i Skarbnika Gminy,



  2. zakres działania i zadania poszczególnych referatów, samodzielnych stanowisk pracy oraz komórek organizacyjnych w Urzędzie,


6. zasady i tryb postępowania przy opracowywaniu aktów prawnych,


7. organizację kontroli,


8 organizację przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw


obywateli w Urzędzie,


9. zasady podpisywania pism i decyzji .


§ 2




Ilekroć w regulaminie jest mowa, o :




  1. Gminie – należy przez to rozumieć gminę Dobre,



  2. Radzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy Dobre,



  3. Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Gminy Dobre,



  4. Wójcie, Zastępcy Wójta, Skarbniku , Sekretarzu – należy przez to rozumieć odpowiednio Wójta, Zastępcę Wójta, Sekretarza, Skarbnika Gminy Dobre,



  5. Referacie – należy przez to rozumieć również samodzielne stanowisko pracy lub komórki organizacyjnej w Urzędzie do określonych spraw,



  6. ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie


gminnym/Dz. U. z 2015r poz.1515/




§ 3






  1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy w rozumieniu ustawy o finansach


publicznych .




  1. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.




§ 4




1 Siedzibą Urzędu jest Dobre ul. Tadeusza Kościuszki 1.


2. Godziny pracy Urzędu określa Regulamin Pracy Urzędu.




  1. Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów w dni robocze, niedziele, święta oraz dni


dodatkowo wolne od pracy.




II. Zakres działania i zadania Urzędu:




§ 5




  1. Wójt , jako organ wykonawczy Gminy realizuje zadania :



  2. własne – wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym,



  3. zlecone z zakresu administracji rządowej wykonywane na podstawie ustaw,



  4. powierzone – wykonywane na podstawie zawartych porozumień z organami. administracji rządowej i jednostkami samorządu terytorialnego, wynikające z uchwał Rady Gminy, porozumień komunalnych i innych, wynikające z innych ustaw szczególnych,



  5. Wójt wykonuje zadania przy pomocy Urzędu.




§ 6


Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom gminy w wykonywaniu zadań i kompetencji , a w szczególności:




  1. załatwianie indywidualnych spraw obywateli,



  2. przygotowywanie pod względem merytorycznym i prawnym materiałów


niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania zarządzeń ,decyzji, postanowień


i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowaniu innych


czynności prawnych przez organy gminy,




  1. wykonywanie na podstawie udzielonych upoważnień czynności faktycznych


wchodzących w zakres zadań gminy,




  1. zapewnienie organom gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz


załatwiania skarg i wniosków,




  1. opracowywanie i przygotowywanie materiałów do projektu budżetu gminy,



  2. wykonywanie czynności służących realizacji budżetu gminy,



  3. zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania Sesji Rady i posiedzeń jej


Komisji,




  1. prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnych do powszechnego wglądu


w siedzibie Urzędu,




  1. realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz


uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta,




  1. wykonywanie prac kancelaryjnych , a w szczególności:


a przyjmowanie , wysyłanie, rozdział i przekazywanie korespondencji,


b prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,


c przechowywanie akt ,


d przekazywanie akt do archiwum zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie


przepisami, a w szczególności z instrukcją kancelaryjną opublikowaną w


Dzienniku Ustaw,




  1. realizacja obowiązków i uprawnień służących Wójtowi , jako wykonującemu


uprawnienia samorządowego pracodawcy zgodnie z obowiązującymi w tym


zakresie przepisami prawa,




  1. organizowanie dostępu do informacji publicznej.



III. Zasady funkcjonowania Urzędu .




§ 7


Urząd działa w oparciu o następujące zasady:




  1. praworządności,



  2. służebności wobec społeczności lokalnej,



  3. racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,



  4. jednoosobowego kierownictwa ,



  5. kontroli wewnętrznej,



  6. podziału zadań pomiędzy : Wójta, Zastępcę ,Sekretarza i Skarbnika, Kierowników


Referatów oraz poszczególne stanowiska pracy,




  1. wzajemnego współdziałania,



  2. sprawności i skutecznego działania.






§ 8




  1. Pracownicy są odpowiedzialni przed Wójtem za wykonywanie zadań określonych


dla poszczególnych stanowisk w oparciu o kryteria:





    1. zgodności z prawem opracowywanych projektów decyzji, postanowień



    2. inicjowania i opracowywania projektów uchwał i zarządzeń .



  1. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na




    1. podstawie prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania ze szczególnym


uwzględnieniem Kodeksu Postępowania Administracyjnego


b. Instrukcji Kancelaryjnej opublikowanej w Dzienniku Ustaw.




§ 9




  1. Kierownikiem Urzędu jest Wójt.



  2. Wójt kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza i Skarbnika .



  3. Wójt wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników


Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.




  1. W czasie nieobecności wójta, Urzędem kieruje Zastępca Wójta



  2. Wójt Zastępca Wójta, Sekretarz, Skarbnik są bezpośrednio przełożonymi podległych


im pracowników i sprawują nadzór nad nimi




  1. Pracą referatów kierują kierownicy referatów, a w czasie ich nieobecności


wyznaczony przez wójta lub kierownika pracownik referatu




  1. Kierownicy referatów i samodzielnych stanowisk zapewniają:


– prawidłową i terminową realizację zadań,


– kulturalną, sprawną i merytoryczną obsługę.




  1. Zastępca Wójta, Skarbnik ,Sekretarz , Kierownicy referatów i samodzielne


stanowiska pracy ponoszą odpowiedzialność przed Wójtem za należyte wykonywanie


zadań.




§ 10




  1. Referaty i stanowiska realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu


lub pisemnego upoważnienia Wójta w zakresie właściwości rzeczowej.






  1. Referaty i stanowiska są zobowiązane do współdziałania w Urzędzie, a w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji w załatwianych sprawach .








§ 12




  1. W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna .



  2. Szczegółowy zakres kontroli określa załącznik Nr 1 do Regulaminu.



  3. Za zorganizowanie i prawidłowe funkcjonowanie systemu kontroli wewnętrznej


odpowiedzialny jest Wójt .


4. Czynności kontrolne w zakresie swoich uprawnień wykonują także z Urzędu


Zastępca Wójta, Sekretarz Gminy i Skarbnik Gminy.






IV. Struktura organizacyjna Urzędu.




§ 14


Dla zapewnienia właściwego funkcjonowania Urzędu i należytej obsługi obywateli ,


tworzy się następującą strukturę organizacyjną Urzędu:




Kierownictwo urzędu stanowią






  1. Wójt Gminy



  2. Zastępca Wójta Gminy



  3. Sekretarz Gminy



  4. Skarbnik gminy


§ 15




  1. Podstawową komórką organizacyjną Urzędu jest Referat.



  2. Poza Referatem w strukturze Urzędu funkcjonują samodzielne stanowiska pracy


i komórki organizacyjne.


3 Pracą referatów kierują ich kierownicy – Kierownicy są bezpośrednimi przełożonymi


podległych pracowników i sprawują nadzór nad realizacją obowiązków służbowych




§ 16


W skład Urzędu wchodzą następujące referaty


1 Referat Organizacyjno-Społeczny (symbol OS )


2. Referat Budżetu i Finansów (symbol BF )


3. Referat Gospodarki Komunalnej ,Inwestycji i Zamówień Publicznych (symbol GKI )


4. Referat Oświaty Sportu i Turystyki (symbol OST)




oraz samodzielne stanowisko :




  • Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego (USC), Zarządzanie Kryzysowe (symbol


ZK), Obrona Cywilna (symbol OC), Sprawy Wojskowe (symbol SW)


ochrona informacji niejawnych – pion ochrony (IN)



§ 17




  1. Obsługę prawną Urzędu , organów Gminy i gminnych jednostek organizacyjnych


zapewnia się poprzez zatrudnienie Radcy Prawnego w ramach umowy zlecenia bądź


umowy o pracę.




  1. W urzędzie działa administrator bezpieczeństwa informacji powołany przez Wójta


spośród pracowników.




§ 18


Referaty dzieli się na stanowiska pracy. :


Stanowiska w referacie Organizacyjno-Społecznym




  1. kierownik referatu – prowadzący sprawy organizacyjne, kadrowe, działalności


gospodarczej ,wydawania zezwoleń na handel alkoholem,




  1. do spraw kancelaryjno-technicznych i archiwizacyjnych



  2. do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych,



  3. do spraw Rady Gminy i ochrony przeciwpożarowej,



  4. do spraw obsługi informatycznej , który jednocześnie sprawuje funkcję administratora ABI



  5. robotnik gospodarczy – woźny,




Stanowiska w referacie Budżetu i Finansów




  1. kierownik referatu- Skarbnik Gminy/Główny Księgowy Urzędu/,



  2. do spraw księgowości budżetowej – Zastępca Skarbnika Gminy,



  3. do spraw księgowości budżetowej i kasy



  4. do spraw księgowości podatkowej,



  5. do spraw wymiaru zobowiązań pieniężnych i kontroli



  6. do spraw księgowości z zakresu gospodarki komunalnej



. Stanowiska w referacie Gospodarki Komunalnej ,Inwestycji i Zamówień Publicznych




  1. kierownik referatu- prowadzący sprawy gospodarki wodno-ściekowej i drogownictwa



  2. do spraw inwestycji i zamówień publicznych,



  3. do spraw planowania przestrzennego i budownictwa,



  4. do spraw rolnictwa i gospodarki nieruchomościami,



  5. do spraw ochrony środowiska ,



  6. do spraw funduszy strukturalnych



  7. konserwatorzy gminnej oczyszczalni ścieków



  8. kierowca



  9. pracownicy gospodarczy




Stanowiska w referacie Oświaty Sportu i Turystyki




  1. kierownik referatu, zastępca wójta



  2. do spraw księgowości budżetowej oświaty



  3. do spraw wynagrodzeń



  4. do spraw oświaty sportu i turystyki




Samodzielne stanowiska




  1. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego prowadzący sprawy – Urzędu Stanu


Cywilnego – Zarządzania Kryzysowego – Obrony Cywilnej – Sprawy Wojskowe ,


i sprawuje funkcję pełnomocnika informacji niejawnych





  1. Graficzny schemat organizacyjny urzędu określa załącznik Nr 2 do Regulaminu




V Zadania Wójta , Zastępcy Wójta , Sekretarza Gminy i Skarbnika gminy




§ 19


Do zakresu działania i kompetencji Wójta należy w szczególności:




  1. kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i Urzędu Gminy oraz wydawanie w tym zakresie stosowanych zarządzeń , decyzji , postanowień, pism, zawieranie umów



  2. reprezentowanie Gminy na zewnątrz,



  3. uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz


wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień




  1. realizacja uchwał Rady Gminy,



  2. realizacja budżetu Gminy oraz nadzorowanie gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych Gminy



  3. gospodarowanie mieniem komunalnym,



  4. zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,



  5. wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,



  6. podejmowanie innych decyzji dotyczących Urzędu , podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz urzędu,



  7. składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy,



  8. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych i instytucji kultury



  9. ustalanie polityki kadrowej i płacowej w Urzędzie



  10. nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, oraz zadań podjętych w ramach porozumień



  11. upoważnienie innych pracowników urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych, o których mowa w pkt.9



Accessibility