REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU GMINY DOBRE
I. Postanowienia ogólne:
§ 1
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Dobre zwany dalej ,,Regulaminem” określa:
1/zakres działania i zadania Urzędu,
2/zasady funkcjonowania Urzędu,
3/strukturę organizacyjna Urzędu,
4/zakres działania i zadania Wójta , Sekretarza i Skarbnika Gminy,
5/zakres działania i zadania poszczególnych referatów, samodzielnych stanowisk pracy oraz komórek organizacyjnych w Urzędzie,
6/zasady i tryb postępowania przy opracowywaniu aktów prawnych,
7/organizację kontroli,
8/organizację przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw
obywateli w Urzędzie,
9/zasady podpisywania pism i decyzji .
§ 2
Ilekroć w regulaminie jest mowa, o :
1/Gminie – należy przez to rozumieć gminę Dobre,
2/Radzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy Dobre,
3/Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Gminy Dobre,
4/Wójcie, Skarbniku , Sekretarzu – należy przez to rozumieć odpowiednio Wójta,
Sekretarza, Skarbnika Gminy Dobre,
5/Referacie – należy przez to rozumieć również samodzielne stanowisko pracy lub
komórki organizacyjnej w Urzędzie do określonych spraw,
6/ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie
gminnym/Dz.U.z 2001r Nr 142 poz.1591 z późn.zm./.
§ 3
1.Urząd jest jednostką budżetową gminy w rozumieniu ustawy o finansach publicznych .
2.Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
2
§ 4
1.Siedzibą Urzędu jest Dobre ul.Tadeusza Kościuszki 1.
2.Godziny pracy Urzędu określa Regulamin Pracy Urzędu.
3.Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów w dni robocze, niedziele, święta oraz dni
dodatkowo wolne od pracy.
II. Zakres działania i zadania Urzędu:
§ 5
1.Wójt , jako organ wykonawczy Gminy realizuje zadania :
1/własne – wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym,
2/zlecone z zakresu administracji rządowej wykonywane na podstawie ustaw,
3/powierzone – wykonywane na podstawie zawartych porozumień z organami administracji rządowej i jednostkami samorządu terytorialnego,
4/wynikające z uchwał Rady Gminy, porozumień komunalnych i innych,
5/wynikające z innych ustaw szczególnych,
2.Wójt wykonuje zadania przy pomocy Urzędu.
§ 6
Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom gminy w wykonywaniu
zadań i kompetencji , a w szczególności:
1/załatwianie indywidualnych spraw obywateli,
2/przygotowywanie pod względem merytorycznym i prawnym materiałów
niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawaniu zarządzeń ,decyzji, postanowień
i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowaniu innych
czynności prawnych przez organy gminy,
3/wykonywanie na podstawie udzielonych upoważnień czynności faktycznych
wchodzących w zakres zadań gminy,
4/zapewnienie organom gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz
załatwiania skarg i wniosków,
5/opracowywanie i przygotowywanie materiałów do projektu budżetu gminy,
6/wykonywanie czynności służących realizacji budżetu gminy,
7/zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania Sesji Rady i posiedzeń jej
Komisji,
8/prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnych do powszechnego wglądu
w siedzibie Urzędu,
9/realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz
uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta,
10/wykonywanie prac kancelaryjnych , a w szczególności:
a/przyjmowanie , wysyłanie, rozdział i przekazywanie korespondencji,
b/prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
c/przechowywanie akt ,
d/przekazywanie akt do archiwum zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie
przepisami, a w szczególności z instrukcją kancelaryjną opublikowaną w
Dzienniku Ustaw,
3
11/realizacja obowiązków i uprawnień służących Wójtowi , jako wykonującemu
uprawnienia samorządowego pracodawcy zgodnie z obowiązującymi w tym
zakresie przepisami prawa,
12/organizowanie dostępu do informacji publicznej.
III. Zasady funkcjonowania Urzędu .
§ 7
Urząd działa w oparciu o następujące zasady:
1/praworządności,
2/służebności wobec społeczności lokalnej,
3/racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,
4/jednoosobowego kierownictwa ,.
5/kontroli wewnętrznej,
6/podziału zadań pomiędzy : Wójta, ,Sekretarza i Skarbnika,Kierowników Referatów oraz poszczególne stanowiska pracy,
7/wzajemnego współdziałania,
8/sprawności i skutecznego działania.
§ 8