Brak informacji

 

Dobre, dnia 22 września 2011 roku.


BF.3052/16/11




Zamawiający:


Gmina Dobre


ul. T. Kościuszki 1


05-307 Dobre








WYJAŚNIENIE nr 2




Dotyczy: „Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w kwocie 1 730 000,00zł. na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów”.




W związku z prośbą z dnia 21.09.2011r. o przedłożenie następujących dokumentów wyjaśniam, co następuje:


1 i 2 Rb-27S i Rb-28 sprawozdania z wykonania planu dochodów i wydatków budżetowych za 2009r.,2010r.,II kwartał 2011r.


Odpowiedź: sprawozdania umieszczono na stronie BIP Dobre.


3. Dokumenty potwierdzające upoważnienie przedstawicieli Gminy do podpisania umowy kredytu (zaświadczenie o wyborze Wójta, Uchwała o powołaniu Skarbnika)


Odpowiedź: dokumenty zamieszczono na stronie BIP Dobre.


4. Informacji o planowanej wysokości dochodów bieżących i dochodów ze sprzedaży majątku w okresie kredytowania.


Odpowiedź: Informacja znajduje się na stronie BIP Dobre jako załącznik nr 15 do SIWZ.-


Uchwała Rady Gminy Nr VIII/69/11 z dnia 9 września 2011r. zał. Nr 1.


5. Opinii z banków, w których Gmina posiada rachunki(zawierające informację o wysokości obrotów z ostatnich 6 m-cy oraz informacje dot. ew. zajęć egzekucyjnych).


Odpowiedź: Opinię zamieszczono na stronie BIP Dobre.


6. Wykazu instytucji, w których Miasto korzysta z kredytów/pożyczek (nazwa, cel, aktualne zadłużenie, miesięczne obciążenia., ostateczny termin spłaty, forma zabezpieczenia) oraz opinie z tych instytucji o terminowości regulowania zobowiązań.


Odpowiedź:


1) WFOŚiGW w Warszawie 30.11.2007r. 138 400zł. – „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami we wsi Czarnocin i Sołki”. Zob. 30.06.2011r. 2 440zł. (spł. dn. 17.08.2011r)


2) WFOŚiGW w Warszawie 13.08.2008r. 199 390zł. – „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami w Gminie Dobre”. Zob. 30.06.2011r. 116 820zł. (kw. 2x 13 760zł., 3x 24 200zł. ostatnia rata 16 700zł. 30.11.2012r.).


3) WFOŚiGW w Warszawie 25.09.2008r. 424 750,26zł. – „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami w Gminie Dobre”. Zob. 30.06.2011r. 304 850,26zł. (kw. 2x 52 500zł 3x 55 000zł. ostatnia rata 34 850,26zł. 30.11.2012r.)


4) Bank Spółdzielczy w Dobrem – odnawialny kredyt krótkoterminowy w r-ku bieżącym na okres od 04.01.2011r. do 31.12.2011r. – kwota 1 000 000zł. Zob. na 30.06.2011r. 631 262,52zł.


5) Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie –umowa pożyczki z dnia18.06.10r


– kwota 500 000zł. – spłata pożyczki jednorazowo przez ARiMR po zatwierdzeniu rozliczenia w ramach działania 313,322,323 „ Odnowa i rozwój wsi” objętego PROW 2007-2013. – w dniu 09.09.2011r. Urząd Marszałkowski zlecił płatność na kwotę 500tys.zł.


6) PKO BP Centrum Korporacyjne w Siedlcach – kredyt długoterminowy – umowa z dnia 21.09.2010r. – kwota 3 010 000zł. Zob. na 30.06.2011r. 2 859 500zł. ( kw. 19x 150 500zł. ostania rata 31.12.2015r.


7) Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie – umowa pożyczki z dnia 14.06.2011r.- kwota 900 000zł. – działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej”  objętego PROW 2007-2013 -spłata pożyczki po zatwierdzeniu rozliczenia – termin rozliczenia 31.10.2011r.


Zabezpieczenie umów – „ weksel in blanco”.


7. Informacji o kwotach przyznanych ( w tym otrzymanych) dotacji/ dofinansowań  ze środków UE w latach 2009-2011 ( na jaki cel i kiedy otrzymane, czy były przeprowadzone kontrole wykorzystania tych środków, czy w przeszłości zdarzyło się, aby Miasto musiało zwracać pozyskane z UE z powodu nie wywiązania się z zapisów umowy o dofinansowanie)..


Odpowiedź: Gmina posiada podpisane z Samorządem Województwa Mazowieckiego umowy o dotacje ze środków UE:




  1. Umowa nr 00130-6922-UM0700134/09 RW.II./AK/0219.4-134/09 z dnia 26.10.2009r. + aneks nr 1 z dnia 03.12.2019r. – Rewitalizacja Centrum Dobrego – kwota 500 000,00zł. – termin rozliczenia od 01.12.2010 do 31.12.2010r.- zadanie rozliczone – w dniu 09.09.2011r. Urząd Marszałkowski zlecił płatność.



  2. Umowa nr 00126-6921-UM0700030/09 RW.II./ES/0219.5-27/09 z dnia 01.06.2010r. Rozwiązywanie problemów gospodarki wodno-ściekowej Gminy Dobre + aneks z dnia 07.02.2011r. – kwota 1 904 026,00zł. – termin rozliczenia 01.10.2011 do 31.10.2011r.



  3. Umowa nr 00002-6930-UM0730002/09 RW.II./BW/0219.11-2/09 z dnia 03.09.2010r.+ aneks z dnia 21.02.2011r. – Przebudowa Centrum – kwota 336 844zł. – zadanie rozliczone – w dniu 10.08.2011r. otrzymano powyższą kwotę .




8. Wykazu jednostek pomocniczych, organizacyjnych, zależnych.


Odpowiedź: Gmina posiada 8 jednostek organizacyjnych tj. Urząd Gminy Dobre, Gminny Ośrodek Pomocy, Gminny Zespół Administracyjny Szkół, Szkoły Podstawowe w Dobrem, Dropiu i Mlęcinie, Gimnazjum i Przedszkole Publiczne w Dobrem.




Ponadto udzielam odpowiedzi na poniższe pytania:




  1. Czy zamawiający dopuszcza możliwość kontrasygnaty Skarbnika na dokumentach stanowiących zabezpieczenie spłaty kredytu (m.in. podpis na wekslu, deklaracji wekslowej i ewentualnie na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji?


Odpowiedź : Zamawiający dopuszcza możliwość kontrasygnaty na wymienionych dokumentach.




  1. Czy Zamawiający korzysta lub korzystał w przeszłości wykupu wierzytelności? Jeżeli aktualnie Miasto korzysta z wykupu wierzytelności, prosimy o podanie kwot zaangażowań i spłat z tego tytułu oraz instytucji z tym związanych?


Odpowiedź: Zamawiający nie korzysta i nie korzystał z wykupu wierzytelności.




  1. Czy Zamawiający posiada zobowiązania wynikające z umów o terminie płatności, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, przypadające w latach następnych, faktury z terminem płatności dłuższym niż pół roku? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.


Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zobowiązań o terminie płatności na okres dłuższy niż  6 miesięcy.


4. Czy Zamawiający posiada umowy zobowiązujące do dokonywania dopłat do kapitału lub bezzwrotnej dopłaty do działalności bieżącej w spółce kapitałowej,  w której ma udziały (w przypadku występowania powyższej sytuacji)? Jeżeli tak  prosimy o wyszczególnienie.


Odpowiedź: Zamawiający nie posiada umów zobowiązujących w powyższej sytuacji.


5. Czy Zamawiający posiada zobowiązania wynikające z umów o partnerstwie publiczno-prywatne? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.


Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zobowiązań z umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.


6. Czy wystąpiły przypadki przejęcia z mocy prawa przez Zamawiającego zadłużenia po podmiocie, dla którego Miasto było podmiotem założycielskim lub na podstawie umowy wierzycielem spółki prawa handlowego, czy też stowarzyszenia zależnego na mocy, której Zamawiający wstąpi na miejsce dłużnika, który zostaje z długu zwolniony? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.


Odpowiedź: Powyższy przypadki nie wystąpiły.


7. Czy wystąpiły przypadki przejętych zobowiązań z kredytów i pożyczek nie klasyfikowane, jako zadłużenie ujmowane do długu publicznego? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.


Odpowiedź: Powyższe przypadki nie wystąpiły.


8. Czy wstąpiły przypadki umów polegających na sprzedaży udziałów lub akcji w spółkach kapitałowych z zastrzeżeniem prawa odkupu? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.


Odpowiedź: Powyższe przypadki nie wystąpiły.


9. Czy wystąpiły przypadki ugody z wierzycielami w zakresie rozłożenia na raty spłaty wymagalnych zobowiązań? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.


Odpowiedź: Powyższe przypadki nie wystąpiły.


10 Czy Zamawiający korzysta z leasingu / lub factoringu? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.


Odpowiedź: Zamawiający nie korzysta z leasingu/factoringu.


11. Czy Zamawiający udzielił gwarancji i poręczeń? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.


Odpowiedź: Zamawiający nie udzielał gwarancji i poręczeń.


12. Czy zamawiający posiada inne umowy, z których wynika obowiązek spełnienia świadczeń, w szczególności pieniężnych? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.


Odpowiedź: Zamawiający nie posiada innych umów , z których wynika obowiązek spełnienia świadczeń.








Wójt Gminy
Krzysztof Radzio

Accessibility