Brak informacji

 Dobre, 07-11-2011r


Wójt Gminy Dobre
ul. T. Kościuszki 1
05-307 Dobre










W związku z zapytaniami skierowanymi do Zamawiającego w postępowaniu: „OBSŁUGA SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI STAŁYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH NA TERENIE GMINY DOBRE W OKRESIE 01.01.2012r. – 31.12.2012r”. Zamawiający wyjaśnia:




Pytanie nr 1:




Prosimy o wyjaśnienie zapisu pkt III specyfikacji „Pozostawione worki muszą być przeznaczone na ten sam rodzaj co worki odebrane. Dopuszcza się odbiór odpadów w innych workach tylko od tych gospodarstw, które wystawiły odpady w workach dostarczonych przez Wykonawcę”
Wnosimy również o rozważenie zmiany zapisu o ilości worków dostarczanych do Urzędu Gminy – z 300 kompletów do 50 kompletów worków w formie zwiniętego pakietu zawierającego dwa worki na odpadu bytowe oraz po jednym worku na odpady segregowane.

Odpowiedź:


Uwagi dotyczące specyfikacji: Zamawiający w zapisie: „Pozostawione worki muszą być przeznaczone na ten sam rodzaj co worki odebrane. Dopuszcza się odbiór odpadów w innych workach tylko od tych gospodarstw, które wystawiły odpady w workach dostarczonych przez Wykonawcę” wyraził potrzebę, aby worki pozostawiane przez Wykonawcę dla mieszkańców w czasie zbiórki odpadów były przeznaczone na ten sam rodzaj odpadów, jaki został odebrany z gospodarstwa domowego. W przypadku, kiedy część odpadów nie jest wystawiona w workach dostarczonych przez Wykonawcę, Wykonawca ma obowiązek odebrać te odpady w przypadku jeśli choć jeden worek jest przez niego dostarczony, tj. posiada napisy identyfikujące Wykonawcę. W tym przypadku Wykonawca pozostawia worki na takie odpady, jakie zostały odebrane.
W opinii Zamawiającego ilość worków zapisana w SIWZ jest prawidłowa i odzwierciedla zapotrzebowanie Urzędu Gminy na worki do selektywnej zbiórki odpadów.

Pytanie nr 2


Uwagi dotyczące umowy: Wnosimy o zgodność zapisów przedmiotu umowy z zapisami w specyfikacji (dotyczy § 2,3,4 umowy).
Prosimy także o wyjaśnienie zapisu § 4 pkt 1 umowy „Wykonawca zobowiązuje się odbierać od mieszkańców wystawione odpady bez względu na to, w jaki sposób zostały posegregowane przez każdego z właścicieli”. Zapis ten jest niezgodny z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz zasadami segregacji odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości.


Odpowiedź:



Specyfikacja Istotnych Warunków zamówienia traktowana jest jako załącznik do umowy i dlatego Zamawiający uważa te dwa dokumenty za uzupełniające się nawzajem, dlatego nie widzi potrzeby zmiany zapisów umowy.


W związku z zapisem § 4 pkt 1 umowy proszę o stosowanie zapisu art. 9f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, który wchodzi w życie w dniu 01.01.2012r na mocy ustawy z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw.

Accessibility