Dobre: Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 783 400,00 zł. PLN.- GKI 271.9.2014
Numer ogłoszenia: 263628 – 2014; data zamieszczenia: 07.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dobre , ul. Tadeusza Kościuszki 1, 05-307 Dobre, woj. mazowieckie, tel. 25 7571190, faks 25 7571190.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminadobre.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 783 400,00 zł. PLN.- GKI 271.9.2014.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 783 400,00 zł. PLN (słownie: siedemset osiemdziesiąt trzy tysiące czterysta złotych) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.). 2. Charakterystyka kredytu określonego w ust. 1: 1) okres kredytowania ustala się na lata 2014 – 2024, 2) okres karencji w spłacie rat do 31.08.2016 r. 3) realizacja kredytu w następujących transzach i terminach w formie przelewu środków pieniężnych na rachunek budżetu Gminy Dobre: – I transza 783 400,00 zł. od dnia 1 września 2014 r. 4) spłata rat kapitałowych następować będzie miesięcznie według harmonogramu po okresie karencji : 1 rata do dnia 30.09.2016 r. w kwocie 3 400,00 zł. do kwoty 780 000,00 zł. 2 rata do dnia 31.10.2016 r. w kwocie 3 200,00 zł. do kwoty 776 800,00 zł. 3 rata do dnia 30.11.2016 r. w kwocie 3 200,00 zł. do kwoty 773 600,00 zł. 4 rata do dnia 31.12.2016 r. w kwocie 3 200,00 zł. do kwoty 770 400,00 zł. 5 rata do dnia 31.01.2017 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 766 900,00 zł. 6 rata do dnia 28.02.2017 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 763 400,00 zł. 7 rata do dnia 31.03.2017 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 759 900,00 zł. 8 rata do dnia 30.04.2017 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 756 400,00 zł. 9 rata do dnia 31.05.2017 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 752 900,00 zł. 10 rata do dnia 30.06.2017 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 749 400,00 zł. 11 rata do dnia 31.07.2017 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 745 900,00 zł. 12 rata do dnia 31.08.2017 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 742 400,00 zł. 13 rata do dnia 30.09.2017 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 738 900,00 zł. 14 rata do dnia 31.10.2017 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 735 400,00 zł. 15 rata do dnia 30.11.2017 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 731 900,00 zł. 16 rata do dnia 31.12.2017 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 728 400,00 zł. 17 rata do dnia 31.01.2018 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 724 900,00 zł. 18 rata do dnia 28.02.2018 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 721 400,00 zł. 19 rata do dnia 31.03.2018 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 717 900,00 zł. 20 rata do dnia 30.04.2018 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 714 400,00 zł. 21 rata do dnia 31.05.2018 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 710 900,00 zł. 22 rata do dnia 30.06.2018 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 707 400,00 zł. 23 rata do dnia 31.07.2018 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 703 900,00 zł. 24 rata do dnia 31.08.2018 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 700 400,00 zł. 25 rata do dnia 30.09.2018 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 696 900,00 zł. 26 rata do dnia 31.10.2018 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 693 400,00 zł. 27 rata do dnia 30.11.2018 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 689 900,00 zł. 28 rata do dnia 31.12.2018 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 686 400,00 zł. 29 rata do dnia 31.01.2019 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 682 900,00 zł. 30 rata do dnia 28.02.2019 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 679 400,00 zł. 31 rata do dnia 31.03.2019 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 675 900,00 zł. 32 rata do dnia 30.04.2019 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 672 400,00 zł. 33 rata do dnia 31.05.2019 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 668 900,00 zł. 34 rata do dnia 30.06.2019 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 665 400,00 zł. 35 rata do dnia 31.07.2019 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 661 900,00 zł. 36 rata do dnia 31.08.2019 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 658 400,00 zł. 37 rata do dnia 30.09.2019 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 654 900,00 zł. 38 rata do dnia 31.10.2019 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 651 400,00 zł. 39 rata do dnia 30.11.2019 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 647 900,00 zł. 40 rata do dnia 31.12.2019 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 644 400,00 zł. 41 rata do dnia 31.01.2020 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 640 900,00 zł. 42 rata do dnia 29.02.2020 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 637 400,00 zł. 43 rata do dnia 31.03.2020 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 633 900,00 zł. 44 rata do dnia 30.04.2020 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 630 400,00 zł. 45 rata do dnia 31.05.2020 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 626 900,00 zł. 46 rata do dnia 30.06.2020 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 623 400,00 zł. 47 rata do dnia 31.07.2020 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 619 900,00 zł. 48 rata do dnia 31.08.2020 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 616 400,00 zł. 49 rata do dnia 30.09.2020 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 612 900,00 zł. 50 rata do dnia 31.10.2020 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 609 400,00 zł. 51 rata do dnia 30.11.2020 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 605 900,00 zł. 52 rata do dnia 31.12.2020 r. w kwocie 3 500,00 zł. do kwoty 602 400,00 zł. 53 rata do dnia 31.01.2021 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 589 850,00 zł. 54 rata do dnia 29.02.2021 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 577 300,00 zł. 55 rata do dnia 31.03.2021 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 564 750,00 zł. 56 rata do dnia 30.04.2021 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 552 200,00 zł. 57 rata do dnia 31.05.2021 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 539 650,00 zł. 58 rata do dnia 30.06.2021 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 527 100,00 zł. 59 rata do dnia 31.07.2021 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 514 550,00 zł. 60 rata do dnia 31.08.2021 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 502 000,00 zł. 61 rata do dnia 30.09.2021 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 489 450,00 zł. 62 rata do dnia 31.10.2021 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 476 900,00 zł. 63 rata do dnia 30.11.2021 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 464 350,00 zł. 64 rata do dnia 31.12.2021 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 451 800,00 zł. 65 rata do dnia 31.01.2022 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 439 250,00 zł. 66 rata do dnia 28.02.2022 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 426 700,00 zł. 67 rata do dnia 31.03.2022 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 414 150,00 zł. 68 rata do dnia 30.04.2022 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 401 600,00 zł. 69 rata do dnia 31.05.2022 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 389 050,00 zł. 70 rata do dnia 30.06.2022 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 376 500,00 zł. 71 rata do dnia 31.07.2022 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 363 950,00 zł. 72 rata do dnia 31.08.2022 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 351 400,00 zł. 73 rata do dnia 30.09.2022 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 338 850,00 zł. 74 rata do dnia 31.10.2022 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 326 300,00 zł. 75 rata do dnia 30.11.2022 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 313 750,00 zł. 76 rata do dnia 31.12.2022 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 301 200,00 zł. 77 rata do dnia 31.01.2023 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 288 650,00 zł. 78 rata do dnia 28.02.2023 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 276 100,00 zł. 79 rata do dnia 31.03.2023 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 263 550,00 zł. 80 rata do dnia 30.04.2023 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 251 000,00 zł. 81 rata do dnia 31.05.2023 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 238 450,00 zł. 82 rata do dnia 30.06.2023 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 225 900,00 zł. 83 rata do dnia 31.07.2023 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 213 350,00 zł. 84 rata do dnia 31.08.2023 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 200 800,00 zł. 85 rata do dnia 30.09.2023 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 188 250,00 zł. 86 rata do dnia 31.10.2023 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 175 700,00 zł. 87 rata do dnia 30.11.2023 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 163 150,00 zł. 88 rata do dnia 31.12.2023 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 150 600,00 zł. 89 rata do dnia 31.01.2024 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 138 050,00 zł. 90 rata do dnia 28.02.2024 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 125 500,00 zł. 91 rata do dnia 31.03.2024 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 112 950,00 zł. 92 rata do dnia 30.04.2024 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 100 400,00 zł. 93 rata do dnia 31.05.2024 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 87 850,00 zł. 94 rata do dnia 30.06.2024 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 75 300,00 zł. 95 rata do dnia 31.07.2024 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 62 750,00 zł. 96 rata do dnia 31.08.2024 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 50 200,00 zł. 97 rata do dnia 30.09.2024 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 37 650,00 zł. 98 rata do dnia 31.10.2024 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 25 100,00 zł. 99 rata do dnia 30.11.2024 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 12 550,00 zł. 100 rata do dnia 31.12.2024 r. w kwocie 12 550,00 zł. do kwoty 0,00 zł. 5) spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych na podstawie zawiadomienia z banku o wysokości naliczonych odsetek w terminie 5 dni przed datą płatności. Termin rozpoczęcia spłaty odsetek ustala się na dzień 30.09. 2014 r. 6) płatność rat i odsetek będzie realizowana w ostatnim dniu danego miesiąca z tym, że jeśli będzie to dzień wolny od pracy ,to płatność nastąpi w dniu roboczym poprzedzającym ten dzień, 7) oprocentowanie kredytu oparte o zmienną stawkę WIBOR 1 M ogłaszanej dla ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, skorygowanej o marżę banku. 8) dzień podpisania umowy będzie dniem postawienia kredytu do dyspozycji zamawiającego w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb zamawiającego, 9) kredyt nie będzie obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 10) kredytobiorcy będzie przysługiwać prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów. 11) wartość wszystkich prowizji od udzielonego kredytu wyniesie 0%. 12) zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Dla celów przygotowania wyceny oferty, Wykonawcy uczestniczący w niniejszym postępowaniu przyjmą stawkę WIBOR 1M z dnia 31.07.2014 r. tj. 2,60 % oraz stałą marżę banku w całym okresie kredytowania..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2024.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada aktualne uprawnienia do wykonywania czynności bankowych wymagane ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe ( tekst jednolity Dz. U. 2002 r. Nr 72 poz.665 z póź. zm).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z wymienionych poniżej okoliczności, z uwzględnieniem podanych warunków do ich wprowadzenia: 1) Zamawiający zastrzega sobie prawo do złożenia oświadczenia o rezygnacji z części wykorzystania kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, w przypadku poprawy sytuacji finansowej kredytobiorcy. W takim przypadku wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych opłat od niewykorzystanej części kredytu; 2) Kredytobiorca zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat, w przypadku poprawy sytuacji finansowej kredytobiorcy; 3) zmianie mogą ulec ilości, terminy oraz wysokości transz w zależności od sytuacji finansowej kredytobiorcy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminadobre.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie , pokój nr 2.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.08.2014 godzina 12:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie , pokój nr 2.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie