BF.3410/1/10
Dobre, dnia 20 sierpnia 2010 roku.
Zamawiający:
Gmina Dobre
ul. T. Kościuszki 1
05-307 Dobre
WYJAŚNIENIE
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn. Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotówkowego w kwocie 3 010 000,00zł. na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych Gminy Dobre realizowanych w roku 2010.
W związku z prośbą z dnia 18.08.2010r. o udostępnienie informacji/dokumentów wyjaśniam, co następuje:
1. Sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2008 (sprawozdanie o nadwyżce/deficycie –
Rb-NDS; należności – Rb –N; zobowiązaniach- Rb-Z oraz sprawozdanie o wydatkach
(wyłącznie 2-3 ostatnie strony) – Rb-28/Rb-28 za 2009.
Odpowiedź: sprawozdania umieszczono na stronie BIP Dobre.
2. Sprawozdania bieżące za II kw. 2010r. z wykonania budżetu (sprawozdanie Rb-28(zb).
Odpowiedź: sprawozdanie zamieszczono na stronie BIP Dobre.
3. Sprawozdanie ( półroczne) z wykonania dochodów podatkowych.
Odpowiedź: od 2010r. sprawozdania półrocznego z wykonania dochodów podatkowych nie
sporządza się.
4. Opinię RIO w sprawie wykonania budżetu za I półrocze 2010.
Odpowiedź: na dzień 20.08.2010 – opinii nie posiadamy.
5. Opinię w sprawie wykonania budżetu za 2008 rok.
Odpowiedź: opinię RIO zamieszczono na stronie BIP Dobre.
6. Opinię RIO w sprawie informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2008.
Odpowiedź: opinię RIO zamieszczono na stronie BIP Dobre.
7. Uchwały Rady Gminy w sprawie: > powołania Wójta, Skarbnika, Sekretarza.
Odpowiedź: zaświadczenie o wyborze Wójta i uchwałę o powołaniu Skarbnika zamieszczono
na stronie BIP Dobre.
8. Prognoza długu.
Odpowiedź: prognozę długu na okres kredytowania na podstawie, której RIO wydało opinie
o możliwości spłaty kredytu zamieszczono na stronie BIP Dobre jako „prognoza długu”
9. Opinie z banków, z którymi Gmina współpracuje(obsługa bieżąca, finansowanie).
Odpowiedź: opinię banku prowadzącego obsługę finansową gminy Dobre umieszczono na
stronie BIP Dobre.
10. Zaświadczenia z ZUS i US o nie zaleganiu (najbardziej aktualną).
Odpowiedź: Oświadczam, że należności wobec ZUS i US są regulowane terminowo.
11. Zestawienie dotyczące zaciągniętych kredytów, pożyczek, gwarancji, udzielonych poręczeń, zawartych umów, dyskont/transakcji wykupu wierzytelności (z podaniem nazwy instytucji, data zawarcia umowy, pierwotnej wysokości zobowiązania, celu na jaki zaciągnięto zobowiązanie, terminu spłaty, wysokości zobowiązania na dzień 30-06-2010r., sposobu płatności rat (częstotliwość i wysokość), zabezpieczenia umowy).
Odpowiedź: 1) WFOŚiGW w Warszawie 06.09.2005r. 923 882,11zł. –„ Budowa sieci kanalizacyjnej dla miejscowości Dobre – II etap” Zobowiązanie na dzień 30.06.2010r. 110 000zł.(spłacono 27.07.2010r.),
2) WFOŚiGW w Warszawie 30.11.2007r. 138 400zł. – „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami we wsi Czarnocin i Sołki”. Zob. 30.06.2010r. 69 400zł. (kw. 2 x 11 500zł.,
4×11 600zł. – ostatnia rata 30.11.2011r.
3) WFOŚiGW w Warszawie 13.08.2008r. 199 390zł. – „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami w Gminie Dobre”. Zob. 30.06.2010r. 171 800zł. (kw. 6x 13 760zł., 3x 24 200zł.
ostatnia rata 16 700zł. 30.11.2012r.).
4) WFOŚiGW w Warszawie 25.09.2008r. 424 750,26zł. – „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami w Gminie Dobre”. Zob. 30.06.2010r. 417 300,26zł. (kw. 2x 3 725zł., 4x 52 500zł
3x 55 000zł. ostatnia rata 34 850,26zł. 30.11.2012r.)
5) Bank Spółdzielczy w Dobrem – odnawialny kredyt krótkoterminowy w r-ku bieżącym na okres od 04.01.2010r. do 31.12.2010r. – kwota 600 000zł. Zob. na 30.06.2010r. 97 850,95zł.
6) Bank Gospodarstwa Krajowego II oddział w Warszawie–umowa pożyczki z dnia18.06.10r
– uruchomienie w miesiącu wrześniu br. – spłata pożyczki jednorazowo przez ARiMR po zatwierdzeniu rozliczenia w ramach działania 313,322,323 „ Odnowa i rozwój wsi” objętego PROW 2007-2013.
Zabezpieczenie umów – „ weksel in blanco”.
12. Wykaz instytucji ( z uwzględnieniem nazwy i nr REGON) powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z Gminą Dobre wraz ze sprawozdaniami za 2008, 2009 i II kw. 2010r. podmiotów, w których Gmina posiada udziały.
Odpowiedź: Gmina Dobre nie jest powiązana kapitałowo z żadną instytucją.
13. Informacji o aktualnej liczbie ludności Gminy i stopień bezrobocia.
Odpowiedź: aktualna liczba ludności Gminy Dobre – 6 025 osób, stopień bezrobocia 2,14%.
14. Informacja nt. liczby gospodarstw rolnych, średniej powierzchni gospodarstwa, ilości dróg o nawierzchni twardej (%), ilości ludności korzystającej z sieci wodociągowej (%) oraz sieci wodociągowej i kanalizacyjnej (%).
Odpowiedź: liczba gospodarstw rolnych – 2 416, średnia powierzchnia gospodarstwa 4,67ha, drogi gminne o nawierzchni twardej 20%, ludność korzystająca z sieci wodociągowej 60%,
ludność korzystająca z sieci wodociągowej i kanalizacyjnej 20%.
15. Informacji o inwestycjach w toku i planowanych ( z podaniem nazwy inwestycji, okresu jej realizacji, źródeł finansowania, wykonawcy, dotychczas poniesionych nakładów i nakładów do poniesienia).
Odpowiedź: Wykaz inwestycji realizowanych w 2010 roku:
1) Przebudowa sieci wodociągowej w miejscowości Dobre ul. Rynek, ul. Kilińskiego, ul. Kościuszki – Budowa sieci wodociągowej z przyłączami w miejscowości Dobre ul. Armii Krajowej, ul. Kilińskiego , ul. Szkolna, ul. Skrzyneckiego – okres realizacji od 22.04.2010 –do 30.09.2010r. źródła finansowania – dochody własne + kredyt.
Nakłady poniesione 164 105zł. do poniesienia 302 905zł.
2) Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy wodociągów dla pozostałych miejscowości – szacunkowy koszt zamówienia 240 000zł.
3) Rewitalizacja Centrum Dobrego 1( wykonanie chodników i parkingów) – okres realizacji 05.05.2010 – 30.11.2010r. – nakłady do poniesienia 1 178 664,77zł. Źródła finansowania: dochody własne + kredyt + PROW. 2( przebudowa skweru i oświetlenia ulicznego) – okres realizacji 01.06.2010r. – 30.09.2010r. – nakłady do poniesienia 580 933,07zł. Źródła : dochody własne + kredyt.
4) Budowa dróg gminnych – dokumentacja w trakcie opracowania.
5) Budowa kanalizacji sanitarnej z podłączeniami do kanał sanitarny D,E,F wraz z kanałami bocznymi Dobre ul. Poniatowskiego. Laszczki i Przemysłowa – okres realizacji 12.08.2010r
do 31.07.2011r. – nakłady do poniesienia 2 914 730,71zł. Źródła finansowania: dochody własne + kredyt + PROW.
16. Czy Zamawiający przewiduje możliwość złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji?
Odpowiedź: gmina dopuszcza możliwość złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji.
17. W jaki sposób ma być ustalone w umowie kredytu oprocentowanie niespłaconych w terminie rat, czy wg odsetek ustawowych?
Odpowiedź: Oprocentowanie niespłaconych w terminie rat będzie wg odsetek ustawowych.
18. Czy Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia terminu składania ofert? Jeżeli tak Wykonawca wnioskuje o przesuniecie terminu składania ofert do dnia 20.08.2010r.
Odpowiedź: Termin składania ofert określony w sekcji IV.4.4 ogłoszenia o zamówieniu oraz w § 17 pkt 1 SIWZ na 01.09.2010r. jest ostateczny.
Z up. Wójta
Elżbieta Gadomska
Skarbnik Gminy
Dokumenty, które zostały opisane jako “umieszczone na stronie BIP Dobre” znajdują się w załączniku.